Zdrowe nawyki żywieniowe – wprowadź je do swojej diety!

Zdrowe odżywianie pomaga nam nie tylko w utrzymaniu lub uzyskaniu prawidłowej masy ciała. To przede wszystkim prosta recepta na przeciwdziałanie wielu chorobom dietozależnym, sposób na dobre samopoczucie, piękną, cerę, a nawet energię do pracy i nauki. Jak zatem wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe krok po kroku i się nimi nie zniechęcić? Zapraszamy do lektury naszego krótkiego poradnika. 

Zdrowe nawyki – nie wszystko na raz!

W pierwszej kolejności, aby nie zrazić się do zdrowej rewolucji w naszym życiu, należy zmieniać nawyki stopniowo. Nie zachęcamy do marnowania jedzenia, jednak warto na początku swojej zdrowej drogi pozbyć się ze swojej kuchni takich, produktów, jak:

  • wszelkiego rodzaju słodycze, 
  • słone przekąski, 
  • gotowe dania i przetworzone produkty.  

Kolejne kroki w tworzeniu zdrowych nawyków to zdrowe wybory:

  1. Słodkie napoje zastąp mineralną wodą z cytryną lub innymi owocami. Może być ona zarówno niegazowana, jak i gazowana – nie ma dowodów na to, że woda z bąbelkami jest mniej zdrowa od tej bez. 
  2. Jeśli nie możesz obyć się bez ulubionego kolorowego napoju, wybieraj wersje light – oczywiście okazyjnie. 
  3. Ogranicz lub całkowicie zrezygnuj z alkoholu – używka ta spowalnia nasz metabolizm i negatywnie wpływa na wiele procesów w organizmie. 
  4. Czytaj składy – im krótszy, tym mniej przetworzony produkt.
  5. Podczas wyjść do restauracji wybieraj dania z dużą ilością warzyw. 
  6. Zamień chleb wypiekany z jasnej mąki, na ten z mąką pełnoziarnistą. 

Co jeszcze możesz zrobić w tym kierunku? 

Następnie staraj się do każdego posiłku dodawać minimum garść warzyw – ten etap może być najtrudniejszy. Dzieje się tak, ponieważ zazwyczaj nie mamy pomysłu na smaczne przygotowanie warzyw, a często wiele z nich marnuje się w czeluściach naszej lodówki. 

Jeśli nie chcesz wyrzucać żywności, możesz pomyśleć o cateringu dietetycznym. Podczas jego przygotowywania wykorzystywane są wszystkie składniki, a Ty dostajesz dokładnie wyliczoną, pełną warzyw lub owoców zbilansowaną porcję. Posiłki są planowane przez wyspecjalizowanych dietetyków, zatem nie musisz martwić się o ich kaloryke i rozkład makroskładników. To świetne rozwiązanie także dla osób, które nie lubią zakupów, nie mają czasu na planowanie i gotowanie posiłków. Tak naprawdę catering dietetyczny pomaga nam nie tylko oszczędzić czas, ale także pieniądze. 

Podsumowując, wprowadzenie zdrowej diety nie musi być okupione łzami i wyrzeczeniami. Zmień myślenie, by wytrwać. Jedzenie ma nas odżywiać, a nie truć – pomyśl o tym za każdym razem, gdy będziesz dokonywać swoich żywnościowych wyborów.

Poznaj naszą ofertę