Zdrowe odżywianie – jak przekonać do niego dzieci?

Gdyby można było w prosty sposób wdrożyć zdrowe odżywianie, szczególnie u dzieci, uniknęlibyśmy wielu chorób cywilizacyjnych. Nasze pociechy nie miałyby problemów z koncentracją i prawidłowym rozwojem psychofizycznym. Niestety otoczenie, w tym kultura jedzenia fastfoodów i przetworzonych produktów nie ułatwia nam zadania. Na szczęście możemy temu zaradzić w kilku prostych krokach.

Jakie rezultaty może przynieść zdrowe odżywianie u dzieci?

Zdrowe odżywianie, czyli zbilansowana dieta z zawartością niezbędnych do prawidłowego rozwoju organizmu składników to nie lada wyzwanie. W idealnym świecie każde dziecko, ale i dorosły, powinien codziennie dostarczać odpowiednią dla wieku, wzrostu, wagi, stylu życia, ilość kalorii, makro i mikroelementów. Warto, ponieważ zdrowa dieta u dzieci zapewnia:

zachowanie prawidłowych proporcji wagi do wzrostu, tak by układ kostny, był przygotowany na ciężar i można było uniknąć wad postawy.

odpowiedni rozwój psychofizyczny – dostarczanie ilości witamin i minerałów sprawia, że ciało rozwija się na równi z mózgiem, tworząc niezbędne połączenia nerwowe. Wpływa to na wzrost tkanek, rozwój fizyczny i możliwość percypowania świata.

budowanie odporności, a nawet uniknięcie wielu chorób.

tworzenie odpowiednich wzorców dietetycznych, pomagających dziecku w dalszych etapach rozwoju samodzielnie wybierać zdrowsze alternatywy.

W jaki sposób możemy przemycić warzywa?

Wprowadzenie warzyw w codziennej diecie dziecka nie jest proste. Wynika to z tego, że od pierwszych dni życia, jesteśmy przyzwyczajeni do słodkiego smaku mleka matki. Istnieje jednak kilka sposobów na to, by je do nich zachęcić poprzez:

wspólne gotowanie – tak, by jedzenie i przygotowywanie było zabawą.

fastfoody w zdrowej wersji – z dużą ilością warzyw, zamiana bułki w burgerze na sałatę lub frytek z ziemniaków na kalarepę.

przygotowywanie aromatycznych sosów do dań warzywnych.

pokrojenie warzyw w fantazyjny sposób i traktowanie ich jako przekąskę – można pozostawić je na blacie, tak by każdy z rodziny mógł je chwycić w biegu.

dodawanie ich w każdej postaci do potraw – np. pomidory do sałatek, groszek i brokuły zamiast ziemniaków na obiad.

Możemy także liczyć na pomoc z zewnątrz, wybierając w cateringu dietetycznym opcję Family Pack. Zawiera ona zestaw 2 dużych obiadów i kolacji z zachowaniem odpowiednich proporcji składników odżywczych, w tym warzyw i owoców. Jeden Family Pack przeznaczony jest dla 3-4 osobowej rodziny.

Kiedy warto to zrobić?

Urozmaicenie diety dziecka o warzywa najlepiej zaplanować od 6. miesiąca życia. W przypadku starszych dzieci, jeśli chcemy bardziej zachęcić je do jedzenia warzyw, możemy to zrobić w każdym wieku – nigdy nie jest za późno na zdrowe nawyki. Szacuje się, że najkorzystniejszym okresem w roku na zwiększenie spożywania warzyw jest wiosna i lato, kiedy jesteśmy pewni ich świeżości.

Poznaj naszą ofertę