-15% na dietę Fit Mama z kodem FITMAMA💖
00
dni
:
15
godz.
:
13
min.
:
51
sek.
LATO | 15 lipca 2022

Czy lato to dobry moment na odchudzanie?

W dzisiejszym zabieganym świecie, dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną jest kluczowe. Jednym z najefektywniejszych i jednocześnie dostępnych dla większości osób rodzajów treningu jest pilates. To system ćwiczeń, który może zdziałać cuda dla Twojego ciała i umysłu, pomagając Ci wzmocnić mięśnie, poprawić postawę, zwiększyć elastyczność i przynieść wiele innych korzyści. W tym artykule dowiesz się, dlaczego warto trenować pilates i jakie konkretne efekty można osiągnąć dzięki tym prostym ćwiczeniom.

Image

Jak wybrać moment na odchudzanie?

Tak naprawdę każda pora na odchudzanie jest odpowiednia. Wystarczy tylko, że masz motywację. Trudności jednak będą się pojawiać niezależnie od momentu, w którym postanowisz przejść na dietę. Urodziny, imieniny, nadmiar obowiązków w pracy, nauka do sesji egzaminacyjnej, zmęczenie, służbowy wyjazd… A latem? Wymarzony urlop na Malediwach, imprezy w plenerze, letnie pokusy: lody, zimne drinki, włoska pizza… Jeśli wydaje Ci się, że lato to zły moment na redukcję – rozwiejemy Twoje wątpliwości!

Odchudzanie latem jest znacznie łatwiejsze

Wbrew pozorom lato może być naprawdę dobrym motywatorem do działania i sprzyjać piorunującym efektom! Oto kilka zalet, które mogą sprzyjać odchudzaniu latem:

1. Mniejszy apetyt

Latem jemy mniej! Według badań przeprowadzonych na University of Massachusetts Medical School i University of Georgia, nasze średnie spożycie kalorii zmniejsza się o około 200 kalorii dziennie latem w porównaniu z jesienią i zimą.

2. Dostępność warzyw i owoców w ich najlepszym sezonie

Zawsze w tym okresie stragany uginają się od sezonowych warzyw i owoców, które są źródłem błonnika, witamin oraz minerałów. Co więcej, są niskokaloryczne, dzięki czemu w znaczący sposób możemy obniżyć kaloryczność posiłków, wobec tego możemy uzyskać większy deficyt kaloryczny w ciągu dnia!

3. Większa chęć na dania lekkie i na zimno

W upalnie dni nie mamy ochoty na długie stanie przy kuchni. Częściej wtedy sięgamy po dania lekkie i zimne – takie jak sałatki, chłodniki, bowle, koktajle, smoothie. Posiłki są zazwyczaj lekkostrawne i zawierają o wiele mniej kalorii niż, te które są spożywane zimą.

4. Dodatkowa motywacja do trenowania na świeżym powietrzu

Ładna pogoda zachęca do aktywności – jazda na rowerze, spacery, pływanie itd. Im większa aktywność fizyczna tym więcej spalonych kalorii, a co za tym idzie lepsze efekty na wadze!

5. Więcej wody, a odchudzanie

Podczas upałów intuicyjnie wybieramy częściej wodę zamiast soków i słodzonych napojów. W ten sposób ograniczamy ilość przyjmowanego cukru.

Ponadto dzięki słonecznej pogodzie, w naturalny sposób mamy więcej energii i jesteśmy bardziej optymistyczni! Biorąc to pod uwagę, odchudzanie latem jest znacznie łatwiejsze.

Forma na lato czy forma na lata?

My zdecydowanie wybieramy to drugie. Zadbanie o siebie, o swoje zdrowie na dłuższą metę, a nie na chwilę. Grunt to dobranie odpowiedniej strategii działania i konsekwencja w jej utrzymaniu.

Rekomendujemy dietę opartą na zasadach zdrowego odżywiania:

  • posiłki skomponowane przez specjalistów,
  • zdrowy balans, w naszej diecie znajdziesz np. słodkości,
  • pyszne, odpowiednio zbilansowane, sycące dania.

Tak, to wszystko znajdziesz w Fit Kalorie. Sprawdź naszą ofertę na www.fitkalorie.pl i wybierz dietę dostosowaną do swoich potrzeb

Pamiętaj, im wcześniej zaczniesz, tym szybciej zauważysz rezultaty!