Home Office – wpływ na nawyki żywieniowe

W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się home office, czyli praca zawodowa wykonywana z domu. Niewiele osób jest świadomych tego, że taki tryb pracy determinuje nasze nawyki żywieniowe. Niestety w większości przypadków, w negatywnym tego słowa znaczeniu. W jaki sposób praca zdalna może oddziaływać na naszą codzienną dietę i dlaczego warto rozważyć catering dietetyczny? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście.

Praca z domu a nawyki żywieniowe

Pracując z domu istotnie zmniejsza się nasza aktywność fizyczna. A co za tym idzie – zmniejszeniu ulega również bilans energetyczny. Oznacza to, że wydatkujemy mniej energii. W połączeniu z dotychczasowym sposobem żywienia, a konkretnie – kalorycznością posiłków – może sprzyjać to niekorzystnemu wzrostowi masy ciała, który będzie prowadzić do rozwoju nadwagi i otyłości. Stąd tak ważne jest dostosowanie, a w wielu przypadkach – modyfikacja kaloryczności diety do naszego nowego trybu życia. Aby obliczyć, ile powinniśmy spożywać energii (kalorii) w nowej sytuacji, przy zmniejszonej aktywności fizycznej można skorzystać ze specjalnych kalkulatorów online. Jednakże jeszcze lepszym rozwiązaniem będzie sięgnięcie po pomoc u dietetyka. Ciekawą opcją jest również skorzystanie z usług cateringowych – biuro obsługi doradzi kaloryczność jadłospisu, a dodatkowo otrzymasz zbilansowany zestaw posiłków, nie martwiąc się o to, czy spożywane potrawy na pewno dostarczą tyle energii, ile potrzebujesz. Tym bardziej, że osoby pracujące z domu wielokrotnie podejmują niewłaściwe wybory żywieniowe, o których napisaliśmy poniżej.

Home Office – jak poprawić swoje nawyki żywieniowe?

Praca zdalna z domu często wpływa negatywnie na nasze nawyki żywieniowe. Spożywamy więcej żywności, częściej sięgamy po produkty wysokoprzetworzone, wybieramy kaloryczne przekąski i o dziwo – mamy zwykle mniej czasu na gotowanie. Na co zwrócić szczególną uwagę pod kątem żywienia i jak zapobiec potencjalnym błędom dietetycznym?

  • Planuj posiłki – będziesz mieć większą kontrolę nad tym, co codzienne spożywasz. Z kolei przemyślana i przygotowana wcześniej lista zakupów sprawi, że rzadziej będziesz sięgać po produkty niezdrowe. Zaoszczędzisz również czas i pieniądze.
  • Schowaj słodycze – jeśli w twoim domu znajdują się słodycze i słone przekąski, i jednocześnie masz do nich słabość – poproś kogoś z rodziny, aby je schował. Oczywiście nie musisz z nich całkowicie rezygnować, ale w ten sposób ustrzeżesz się przed niekontrolowanym ich podjadaniem. Dobrym rozwiązaniem jest też przygotowanie zdrowych przekąsek na bazie owoców, warzyw, produktów mlecznych, orzechów, nasion.
  • Gotuj dwa dni naprzód – zdarza się, że podczas pracy w domu, nasz dzień staje się nieregularny, a jednocześnie pracujemy dłużej, niż zaplanowaliśmy. To sprawia, że coraz częściej chętnie sięgamy w sklepach po gotowe dania w słoiczkach, puszkach i w proszku. Niestety zwykle te produkty cechują się niską wartością odżywczą. Rozwiązaniem pozwalającym zaoszczędzić czas jest przygotowywanie potraw na kolejne dni. Trzeba jednak pamiętać, aby tak sporządzone posiłki przechowywać w odpowiednich warunkach i nie odgrzewać ich na tym samym tłuszczu.
  • Zrezygnuj z dosładzanych napojów – napoje słodzone, zarówno gazowane jak i niegazowane to źródło cukrów prostych, które są niepożądane w naszej diecie. Zastąp je wodą, naturalnymi sokami owocowymi i warzywnymi, smoothie, koktajlami, herbatą.
  • Wypróbuj catering dietetyczny – ciekawą opcją dla osób pracujących z domu jest zdecydowanie się na zakup usług cateringowych. Nie musisz martwić się o czas potrzebny do przygotowania posiłków, a także o właściwe ich zbilansowanie pod kątem wartości odżywczych. Dodatkowo dieta pudełkowa zwykle zawiera pyszne (i niejednokrotnie słodkie) przekąski, które w odróżnieniu od tradycyjnych słodyczy są zdrowe.
Poznaj naszą ofertę